Tengeren kell szállítania?

A Csalagúton nem engednek át minden árut, ezért Calais-ben hajóra kell szállni.
Innen ez már tengeri út Dover-ig.
Segítünk feladni az IMDG Kódex előírásai szerint.

Mi a szállítással kapcsolatos tevékenység?

Az IMDG Kódex az alábbi szárazföldi tevékenységeket határozza meg:

1. Veszélyes áru osztályozása, helyes szállítási név meghatározása

2. Veszélyes áru csomagolása
3. Veszélyes áru címkézése, bárcázása, nagybárcázása
4. Kirakás/berakás teherszállító egységbe (CTU = Cargo Transport Unit) 
5. Veszélyes árut kísérő dokumentumok elkészítése
6. Veszélyes áru feladása
7. Veszélyes áru kezelése a szállítás során
8. Veszélyes áru előkészítése berakodáshoz, elkülönítési tervek elkészítése
9. Veszélyes áru kirakodása/berakodása hajóból/hajóba
10. Veszélyes áru szállítása
11. Az érvényes szabályoknak, jogszabályoknak való megfelelés betartatása, ellenőrzése vagy vizsgálata
12. A kompetens hatóság által meghatározott egyéb, a szállításban résztvevő személyek.

A fenti tevékenységet végzőket az IMDG Kódex előírásaiból oktatni kell, és csak azokat a tevékenységeket végezhetik egyedül, amelyekre oktatást kaptak. Egyéb tevékenységet csak abban az esetben végezhetnek, ha megfelelő oktatással rendelkező személy felügyeli munkájukat.

A biztonsági tanácsadó

Szükséges-e biztonsági tanácsadó foglalkoztatása?


Az IMDG kódex nem szabályozza a tanácsadó kinevezését, képesítését vagy feladatkörét, amint azt a szárazföldi szállítások (ADR/RID/AND) esetében meghatározták. Tehát a fenti kérdésre a válasz egyértelműen NEM.


Szükséges-e bármilyen más szakember?


A tengeri feladásokat olyan személynek kell felügyelnie, a veszélyes áru nyilatkozatot pedig olyan személynek írhatja alá, aki az IMDG Kódexben előírt oktatásban részesült.

Mennyibe kerül, ha nincs megfelelően képzett személy?


Nehéz lehet erre válaszolni, mert nehéz azt megbecsülni, hogy mekkora kára származik a feladónak abból, ha a kikötőben derül ki, hogy egy konténerbe olyan anyagok kerültek amelyek nem rakhatók össze. Esetleg a kapitány nem veszi fel a hajóra a szállítmányt mert a veszélyes áru nyilatkozat hibás, vagy nem olyan személy írta alá, aki erre jogosult. A kikötői várakozás sokba kerülhet.

Így dolgozunk

Habár a tengeri szállítások esetében - amint azt fentebb írtuk - a jogszabályok nem rendelkeznek biztonsági tanácsadóról és nem határozzák meg annak feladatkörét, mi lényegében ugyanazokat feladatokat látjuk el a tengeri szállításoknál is mint a közúti szállítások esetében. Ezeken belül kiemelt figyelmet érdemelnek a következők:

1. Meghatározzuk és oktatjuk a cégnél található veszélyes áruk tengeri feladására vonatkozó szabályokat.
2. Megvizsgáljuk, meghatározzuk az IMDG kódexnek megfelelően:
                         ● a veszélyes áru osztályozását;
                        ● a helyes szállítási név meghatározását;
                        ● a veszélyes áru csomagolását;
                       ● a veszélyes áru címkézését, bárcázását, nagybárcázását.
3. Meghatározzuk az egy szállítóegységbe/konténerbe rakható áruk körét. 
4. Leellenőrizzük a feladást, beleértve a konténer (CTU) megrakását, az árurögzítést.
5. Elkészítjük a veszélyes áru nyilatkozatot (IMO-DGD).

EZT OLVASTA MÁR?

További információk

Veszélyes áru szállítás

Festéket, hulladékot, aeroszolt, gázokat vagy egyéb vegyszerekt szállít? 

Mentesített szállítás

Milyen mentesítések léteznek, amikor nem kell tanácsadót alkalmazni?

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT A TENGERI FELADÁSSAL KAPCSOLATBAN

6724 SZEGED Pulz u. 46b

+36 30 999-7782

 

info@toxichem.hu

SEGÍTSÜNK?

AJÁNLÁS

ÁNTSZ
ECHA
Munkaegészségügy (Dr. Kasza és fia)
ADR Mercurius Kft.

CÉGINFO

Székhely
6721 Szeged, Osztrovszky u. 27. 3/10.
Adószám: 14165683-2-06
Cégjegyzék: 06-09-011985
Szegedi Törvényszék Cégbírósága

Copyright (c) 2016 - 2017 Szakács Péter | Jogi nyilatkozat | Sütik voltak, vannak és lesznek. Ezek nélkül nem működik jól a világ.